Łuków: wiemy kto zaprojektuje obwodnicę miasta w ramach rządowego programu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla obwodnicy Łukowa w ciągu DK63/76. Droga jest planowana w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Przetarg dotyczył przygotowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy tej inwestycji.

Komisja przetargowa za najlepszą uznała ofertę firmy SAFEGE, która opiewa na kwotę 2 669 100 zł.

Obwodnica Łukowa to zadanie z Programu budowy 100 obwodnic, dla którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. Trasa powstanie w nowym śladzie. Będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego).

W ramach inwestycji powstaną m.in. skrzyżowania z drogami poprzecznymi i dojazdowymi, bezpieczne przejścia dla pieszych, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dojazdowe zapewniające dostęp do obwodnicy, obiekty inżynierskie i ochrony środowiska.

Opracowanie STEŚ-R posłuży m.in. do wstępnego ustalenia wariantów przebiegu trasy, zakresu rzeczowego inwestycji oraz uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, która zatwierdzi ostateczny przebieg nowej drogi. Realizacja obwodnicy Łukowa planowana jest w latach 2026-2028.

Siedem obwodnic w woj. lubelskim

W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 w województwie lubelskim powstanie siedem obwodnic:

  • Łukowa (DK63/76),
  • Łęcznej (DK82),
  • Janowa Lubelskiego (DK74),
  • Dzwoli (DK74),
  • Gorajca (DK74),
  • Szczebrzeszyna (DK74),
  • Zamościa (DK74).

Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych. 

Jednym z najważniejszych efektów realizacji programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej. 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


osiemnaście − dziesięć =