Łukowski Ośrodek Kultury zaprasza na trzeci koncert w ramach „VII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Łukowie”. Odbędzie się on w najbliższą niedzielę o godzinie 19:00 w Parafii NMP Matki Kościoła w Łukowie. Tym razem przed Państwem wystąpią: Carine Tinney (Edynburg/Szkocja) – sopran oraz Martin Gregorius (Gütersloh/Niemcy) – organy. Udział w koncercie jest bezpłatny.
Carine Maree Tinney (Edynburg/Szkocja) jest urodzoną w 1989 szkocką sopranistką. Studiowała w Napier University w Edynburgu w klasie Andrew Doiga i Paula Keohone. W trakcie edukacji w tej instytucji została laureatką nagrody „Harold Gray Prize” w kategorii śpiew solowy. Dalsze studia odbywała w Hochschule für Musik w Detmold (Niemcy) w zakresie interpretacji pieśni w klasie Gerhild Romberger i Manuela Lange. Na tej samej uczelni z wyróżnieniem ukończyła także studia śpiewu operowego.
Występowała jako solistka w wielu prestiżowych salach koncertowych i operach w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii, Chinach, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugali, Holandii, Belgii, Niemczech, Austrii, Francji, Polsce, Rumunii, Norwegii i we Włoszech, współpracując ze światowej sławy dyrygentami, m.in. Tonem Koopmanem, Hansem Christophem Rademannem, Helmuthem Rillingiem, Jeannette Sorrell i Johnathanen Cohenem. Grała rolę Paminy w „Czarodziejskim Flecie” Mozarta w Landestheater w Detmold a także tytułową rolę w „Cendrillon” Masseneta w detmoldzkim Konzerthaus. W 2018 roku zadebiutowała na festiwalu Händel-Festspiele w Halle, współpracując z dyrygentem Attilio Cremonesim i orkiestrą „Camerata Bern”. W tym samym roku uczestniczyła w prawykonaniu współczesnej opery „Are these waves” szkockiej kompozytorki Jane Dickson na deskach brukselskiej La Monnaie.
Carine Tinney jest laureatką nagrody przyznanej przez Akademię Hugo Wolfa na Międzynarodowym Konkursie Interpretacji Pieśni Solowej w Stuttgarcie a także laureatką nagrody Alumni/ASTA na konkursie śpiewu solowego Hochschule für Musik w Detmold. Sopranistka została także wyróżniona stypendium BECA Bach w Barcelonie, w ramach którego miała możliwość wykonania licznych koncertów w różnych centrach kulturalnych Hiszpanii. W nadchodzącym sezonie ma zaplanowane m. in. wykonanie Requiem Brahmsa w berlińskim Konzerthaus a także produkcję operową „The Indian Queen” Purcella w operze w Lille pod dyrekcją Emmanuelle Haima.
Dr Martin Gregorius (Gütersloh/Niemcy) urodził się w 1991 roku w Gdyni a obecnie jest koncertującym organistą. Studiował w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w Wyższej Szkole Muzycznej w Detmold (Niemcy) oraz na Narodowych Wyższych Konserwatoriach Muzycznych w Paryżu i w Lyonie (Francja). Kształcił się w zakresie gry na organach (w tym w ramach podyplomowych, solistycznych studiów mistrzowskich Konzertexamen), improwizacji organowej, muzyki oraz teorii muzyki z kompozycją pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in: Michela Bouvarda, Hanny Dys, Thierry’ego Escaicha, Françoisa Espinasse’a, László Fassanga, Oliviera Latry, Philippe’a Lefebvre’a, Tomasza Adama Nowaka, Romana Peruckiego, Pierre’a Pincemaille’a, Liesbeth Schlumberger. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich interpretacji i improwizacji organowej, pracując pod kierunkiem najwybitniejszych mistrzów z całego świata, m.in. Paolo Crivellaro, Pietera van Dijka, Andrésa Cea Galána, Ludgera Lohmanna, Michela Radulescu, Louisa Robilliarda, Wolfganga Seifena, Wolfganga Zerera. W 2017 Martin Gregorius roku uzyskał tytuł doktora w zakresie sztuki muzycznej na Akademii Muzycznej w Poznaniu na podstawie rozprawy „Między improwizacją a kompozycją. Francuska szkoła improwizacji organowej w świetle twórczości wybranych przedstawicieli”. Martin Gregorius w 2016 roku został zwycięzcą dwóch prestiżowych międzynarodowych konkursów improwizacji organowej: „Westfalen Impro 6″ w Münster/Billerbeck (Niemcy), gdzie otrzymał także nagrodę publiczności oraz 6. Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Organowej w Aigen-Schlägl (Austria). Jest również laureatem nagród na innych międzynarodowych konkursach improwizacji i interpretacji muzyki organowej, m. in. w Krzeszowie („Organiści Nowej Europy”, 2008), Rumi (2009), Gdańsku (Konkurs im. Sweelincka, 2012), Pontecagnano-Faiano (Włochy, 2014), Luksemburgu (2015). Za wybitne osiągnięcia artystyczne i naukowe otrzymał stypendia i nagrody m.in. Prezydenta Rzeczypospolitej Polski oraz Prezesa Rady Ministrów. Za 2012 rok otrzymał Nagrodę Miasta Gdańska „Młody Twórca w Dziedzinie Kultury”. W 2015 roku został nagrodzony w konkursie artNoble 2015 jako „wyróżniająca się osobowość twórcza”. Występował w wielu krajach Europy a także w najbardziej prestiżowych salach koncertowych Japonii (m. in. Sapporo Concert Hall „Kitara”, Suntory Hall i Sumida Triphony Hall w Tokio oraz Art Tower w Mito), koncertując jako solista i kameralista wspólnie z wieloma wybitnymi dyrygentami, solistami i orkiestrami, m.in. z Simonem Gaudenzem, Yukim Kakiuchim, Rainerem Küchlem, Maxem Pommerem, Shuntaro Sato, Kanade Yokoyama a także Sapporo Symphony Orchestra i Nordwestdeutsche Philharmonie. Nagrywał dla polskich i japońskich stacji telewizyjnych oraz dla polskiego, niemieckiego i francuskiego radia. Prezentował referaty na konferencjach muzykologicznych w kraju i za granicą. W sezonie koncertowym 2017/2018 pełnił funkcję Organisty Tytularnego Sapporo Concert Hall w Japonii, gdzie wydał debiutancką płytę „Taniec witraży”. Od 2018 roku jest kantorem, dyrektorem chórów i organistą kościoła św. Pankracego w Gütersloh w Niemczech, a także dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Organowego „Gütersloher Orgelfrühling”.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis